• Haberler
  • Edirne

Güreş sevdası engel tanımıyor, sokakta yattılar

Edirne'de bu yıl 663'ncüsü düzenlenen Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri için Türkiye'nin farlı bölgelerinden gelen bazı güreş severler otellerde boş yatak bulamayınca geceyi sokakta geçirdi.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Güreş sevdalılarından bazıları kamyon kasalarında ve araç içlerinde kalırken bazıları da buldukları boş alanlara kurdukları çadırlarda geceyi geçirdiler.

663’ncü Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri için Türkiye’nin her yerinden kentte gelen güreş severler otellerde boş yer bulamayınca geceyi sokakta geçirdi. Kentte dün yağan yağmurda zor anlar geçiren güreş sevdalıları otel sayısının yetersizliğinden şikâyetçi.

Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşlerinin yapıldığı Sarayiçi Er Meydanı yakınlarında çadır kuranlar geceyi bu bölgede geçirdi. Vatandaşların bazıları cami içinde ve parklarda kalırken bazıları da tehlikeye aldırış etmeden yol boyunca kavşaklarda da çadır kurmaları dikkat çekti.

Sevdikleri güreşçileri destek için gelenler olumsuz hava şartlarına rağmen mutlu oldukları söylediler.

‘PARANLA YER BULAMIYORSUN’

Güreşleri izlemek için Antalya’dan gelen Mehmet Taşkıran, otellerde parayla yer bulamadıkları için geceyi kamyon kasasında geçirdiklerini söyledi.

Güreşleri izlemeye geldiği için çok mutlu olduğunu ifade eden Taşkıran, “Güreşleri izlemeye geldik fakat otellerde boş yer olmadığı için arabalarda yatıyoruz. Paranla otelde yer bulamıyorsun. Böyle kamyon içindeyiz, çadır kuralım dedik yer kalmamış. Alandayız. Yağmur yağdı ıslandık. Güreşi seviyoruz mecburuz. Dedi.

Zonguldak’tan gelen Mehmet Demir’de, “Buraya dün gece geldik ama yer bulamadık. Kaldığımız alanda çok sıkıntı çekiyoruz. Şeklinde konuştu.

‘OTELLERDE YER YOK’

Geceyi kamyon kasasında geçiren İsmail Yolmaz, otellerde boş yer bulamamaktan şikayetçi olduğunu belirterek, “Buraya 10 yıldır geliyorum ve otellerde boş yer bulamadığım için hep sokakta kalıyorum. Burada belediye başkanına sesleniyorum, otel yapsınlar. Çadır kuracak yerde bulamıyoruz. Bu yüzden yetkililerden pansiyon gibi yer yapmalarını istiyorum” diye konuştu.

Kırkpınar yağlı güreşleri pazar günü 18.00’da başpehlivanlık final güreşi ile son bulacak.  Fahrettin Baydar